Bli kvitt elefanten i rommet med Visma.net Payroll

Ønsker du et lønnssystem i skyen? 

Vi kaller unødvendige, manuelle prosesser for «elefanten i rommet». Oppgaver som kunne vært digitalisert, men av ulike grunner ikke er det. Mange sitter med tungvinte lønnsprosesser, som kunne vært unngått. Visma.net Payroll er et skybasert lønnssystem. Det er en helt ny måte å føre lønn på, men samtidig er det basert på årelang erfaring innen lønnssystemer. Systemet har avansert automatikk, og gir lønnsansvarlig full oversikt og kontroll. Lederne får innsikt, samtidig som de ansatte får tilgang til smarte løsninger for å registrere ferie, fravær, timer og reiser. Dette føres enkelt vi mobilen. De får også tilgang til lønnsslipp på mobilen.

Hvem passer Visma.net Payroll for?

Visma.net Payroll passer for bedrifter som ønsker en skybasert løsning, som alltid er oppdatert i henhold til gjeldende lover og regler. Manuelle oppgaver reduseres og dermed sparer bedriften både tid og penger. Om du også ønsker stor grad av selvbetjening, altså at de ansatte selv registrerer reiseregninger, utlegg, ferieønsker og fravær, er Visma.net Payroll et system som bør vurderes. Både Visma.net Expense, Visma.net Time og Visma.net Absence er inkludert i løsningen. Systemet egner seg både for små og store bedrifter.  

Hvilken funksjonalitet finner man i Visma.net Payroll?

I Visma.net Payroll finner du følgende funksjonalitet:

Lønn: Automatikk hjelper deg med å effektivisere tidkrevende oppgaver. Nå får du full kontroll på alle lønnsdata og du slipper å gjøre beregninger og punche data. Dermed sikrer du en korrekt utbetaling av lønn.

Reise og utlegg: Føring av reiseregninger og utleggsrefusjoner har aldri vært enklere! Med mobilen tar du enkelt bilde av kvitteringen og sender den inn. Dataene sendes automatisk til lønnssystemet. Du kan lese mer om Visma.net Expense her

Fravær: La de ansatte søke om ferie eller registrere fravær via mobilen. Informasjonen overføres direkte til lønnssystemet. Lønnsansvarlig og ledere får god oversikt over ferie og fravær, og den ansatte har selv tilgang til egne fraværsdata.Les mer om Visma.net Absence her.

Timesregistrering: Registrering av timer, overtid og fleksitid har aldri vært enklere. De ansatte fører timer på mobil og nett, og ledere godkjenner på samme måte. Timene overføres automatisk inn i lønnssystemet.

Godkjenning: Alt som skal godkjennes, finnes i løsningen og ledere godkjenner enkelt og greit fra mobil eller PC.

Bankintegrasjon: Når lønnsprosessen er fullført, sendes det automatisk melding til banken for utbetaling.

Integrasjon mot Altinn: A-melding genereres automatisk og forenkler rapportering til myndighetene.

Dersom du sitter med mange manuelle oppgaver som du kunne tenke deg å slippe, bør du kontakte oss. Så kan vi snakke om det:-) Sammen vil vi avdekke hvilket system som passer for deg og din bedrift. 

Marita Langhol er Partner og Salgsrådgiver hos Abacus, og har jobbet med Visma sine lønnssystemer i en årrekke. Hun har også lang erfaring innen lønnsfaget og har hjulpet mange av våre kunder med valg av riktig løsning. Om du ønsker en prat med henne, eller en av våre andre rådgivere, kontaker du oss på telefon 4000 1850, eller send en mail til post@abacus-it.no