Abacus-IT--home-banner

Visma Global: delta på Webinar og se hvordan du kan forenkle purre og inkassoarbeidet ved å ta i bruk AutoCollect som allerede ligger i ditt system

Visma Global AutoCollect er en automatisert purre – og inkassoløsning som ligger innebygd i ditt ERP system.
Du kan velge om du ønsker å automatisere hele eller deler av innfordringsprosessen.

Ved å ta i bruk denne muligheten vil du få oversikt over dine utestående fordringer i ditt økonomisystem men de blir håndtert av Visma sitt inkassobyrå, Visma Collectors AS
Du kan sende purreforslag, direktebetalinger og meldinger direkte til AutoCollect.
Ditt økonomisystem vil motta returdata som statuser og inkassooppgjør fra AutoCollect automatisk.

Webinaret passer både for deg som er nysgjerrig på hvordan løsningen fungerer eller om du rett og slett trenger en liten oppfriskning. Meld deg på ved å trykke på linkene under.

Har du spørsmål, kontakt oss på support@abacus-it.no eller telefon 40001850 for mer informasjon om hvordan du kan ta i bruk denne løsningen som allerede ligger klar i din Visma Global lisens.

VIPPS faktura og eFaktura

I går offentliggjorde VIPPS og NETS at samarbeidet dem imellom nå er enda tettere. Det betyr at eFaktura og VIPPS Faktura vil dele mottatte fakturaer med hverandre, slik at mottaker selv kan velge hvor de vil betale regningene sine.  Det blir lettere for forbrukerne å betale flere regninger i tide og man slipper å taste KID-nummeret.

Visma AutoInvoice har støttet både Vipps og eFaktura lenge og mange av eFakturaene har kommet både i nettbanken og i Vipps. Det nye nå er at man vil nå mange flere med denne løsningen og at de fakturaene som før bare havnet i Vipps Faktura basert på mobilnummeret til mottaker, nå også vil vises i nettbanken.

Det vil altså nå bli enda bedre å bruke AutoInvoice til B2C-fakturering. Med AutoInvoice er det mottaker som bestemmer hvordan de vil motta fakturaen.
Synes du det er på tide å levere fakturaene til dine kunder slik de vil ha det?

Les mer om B2C-fakturering i AutoInvoice her.

Vi hjelper deg gjerne i gang med løsningen – kontakt oss på support@abacus-it.no eller telefon 40001850

Visma.net Approval: informasjon til nye brukere

Dersom du får nye brukere av Visma.net Approval for godkjenning av inngående faktura, kan det være fint å sende litt informasjon til bruker.

Vi har laget en oppsummering med det som kan være greit å huske på.

 

Den ansatte vil motta en velkomst epost fra Visma, der man må aktivere konto. Deretter kan du logge inn i Visma.net ved å benytte linken som du finner her

Visma.net Approval er enkelt å bruke, men følgende informasjonskilder kan være til hjelp:

  • Kort skriftlig introduksjon for nye brukere, vil du finne ved å klikke på spørsmålstegnet som du finner øverst til høyre i Visma.net. Når du klikker her, vil du komme til den elektroniske hjelpen. Linken «kom i gang» og deretter «komme i gang med oppgaver» kan gi deg en grei innføring i Visma.net Approval
  • Web-side med video som viser Visma.net Approval kan være fin for nye brukere
  • Det kan være greit å gå gjennom Approval, Innstillinger i Visma.net. Her kan du tilpasse dine varslinger, samt administrere vikarer dersom du f.eks skal på ferie og overlater godkjenningsansvar til medarbeider.
  • Visma Manager, lar deg godkjenne fakturaer og reiseregninger på mobil. Har du Visma.net Approval, kan du raskt og enkelt få tilgang til dokumenter som skal godkjennes. Med Visma Manager har du alltid full oversikt og kan godkjenne dokumenter mens du er på farten. Du laster ned app’en i Appstore og Google Play
  • Nå er det også mulig å benytte linjegodkjenning på mobilen

Vi håper du med denne veiledningen kommer godt i gang med Visma.net Approval.

Du kan også lese mer om ERP systemene som ligger i bakgrunnen av Visma.net Approval her

Kontakt oss på support@abacus-it.no eller 40001850 dersom du ønsker bistand for å komme i gang med løsningen.

 

 

Effektiv betalingsformidling – for deg som bruker Visma Global. Meld deg på webinar!

Visste du at Visma Global kan automatisere hele prosessen fra leverandørfaktura mottas til utbetalingen foretas?

Det er også mulig med enkle tastetrykk og automatisere prosessen fra utgående faktura til innbetaling.
Visma.net AutoPay sørger for hele prosessen.

Uansett hvilken bank du har kan du sende betalingsforslaget direkte til banken, du mottar returfilen automatisk og innbetalingene kommer fortløpende til Global.
Du slipper å logge inn i nettbanken, du slipper å forholde deg til filstier, java og innlesing av returer i Visma Global.
Hele prosessen med håndtering av inn og utbetalinger går mye smidigere.
Det koster ingenting å motta OCR filer via Autopay, det koster kr 2,- pr betalingstransaksjon
Det er også mulig å laste opp bankfil fra ditt lønnsystem til Visma.net Autopay.

Dette webinaret passer for deg som ønsker å jobbe effektivt med Visma Global.Meld deg på her!

For å delta på webinar, logger du deg inn på en nettside, slik at du kan følge presentasjonen fra din PC. Webinaret varer i ca 45 minutt.
Vi står klar til å hjelpe deg i gang med en enklere håndtering av inn og utbetalinger i Visma Global.
Kontakt oss på support@abacus-it.no eller telefon 4000 1850 for å komme i gang med løsningen som allerede ligger klar i ditt system.

Visma Document Center: Viktig å lese før du oppdaterer til versjon 13.10

I versjon 13.10 av Visma Document Center (VDC) snur man litt rundt på hvordan man håndtere vedlegg og dokumenter.

I tidligere versjoner skulle man slå sammen alle dokumenter til ett dokument. I versjon 13.10 lar man vedleggene og dokumentene ha sin opprinnelige form, og legger de til som vedlegg.
Det at dokumentene har sin opprinnelige form har mange opplagte fordeler. Visma Document Center konverterer ikke lenger dokumentene til TIFF.

På Visma Community vil du finne en artikkel som vi anbefaler at du leser før du går over til Visma Document Center.
Her finner du utfyllende informasjon om hva som er nytt i versjonen og endringer som har betydning for daglig bruk av Visma Document Center.