Microsoft Teams fra Abacus – For deg som er lagpspiller
Med Microsoft Teams kan du samle all kommunikasjon og samhandling i ett brukergrensesnitt.
Svært få er sin egen øy, heldigvis. Det er i samspill med andre at vi lærer, utvikler oss og presterer. Med Teams har vi fått en ny arbeidsflate som lar deg jobbe på den sosiale måten med kjente verktøy fra Office-pakken. Å bruke Teams er gratis for deg som har Office 365, og det vil si bedrifter flest. Teams/Office 365 kan i mange tilfelle erstatte lagring på filservere. En del av reisen mot det «serverløse» kontor der alt er web-basert og kan kjøres i en nettleser.
Med Teams tar du det beste fra det åpne kontorlandskapet uten de klassiske forstyrrelsene det medførte.
Team
Opprett et Team som kan være en avdeling, en faggruppe, et prosjekt, en avdeling, en kunde osv. Du inviterer inn de som skal være med på laget. Det kan også være personer utenfor egen organisasjon.
Møter
Opprett møte i Teams eller fra kalenderen i Outook som har en egen verktøyknapp for Teams. Enkelt å delta via et lenken du får på e-post. Møterommet i Teams har alle funksjoner. Tale, Video og Presentasjon. Teams erstatter Skype for business.
Kanaler
Under hvert Team kan du legge en kanal. Eksempel: Du har et Team som heter produkter. Hver kanal kan da representere ulike produktgrupper. Det gjør det enklere for brukene å følge med på sitt område, og overse informasjon man ikke trenger.
I Kanalen kan man føre en samtale slik vi er vant til fra sosiale medier. Du kan tagge personer du vil skal se et innlegg. Du kan gi like og andre emojies for å angi at dette fikk jeg med meg, dette var supert eller dette elsker jeg ;)
Verktøy
Via Teams har du en godt utrustet verktøykasse. Kjente apper fra Microsoft som Word, Excel, OneNote, Outlook og Planner. I tillegg har du tilgang til en rekke andre apper fra ulike selskaper. Du kan for eksempel følge en eller flere Twitter-kontoer i en kanal. Eksempelvis følge en konkurrent eller en leder.
Har du Office 365 har du Teams. Vi har laget en guide for oppstart der vi også gir deg noen tips om hva du bør gjøre og litt hva du ikke bør gjøre. Den kan du laste ned her:
Det beste vil alltid være å se løsningen. Ta kontakt med oss for en demo. Skulle du ønske å gå videre har vi startpakker som inkluderer opplæring individuelt og i grupper.
Driver du et regnskapskontor kan dette være portalen som dekker ditt behov for utveksling av informasjon mot kunder. I Teams blir all informasjon kryptert! Enten det gjelder filer, dialog i kanaler eller chat. Du unngår e-post med tilhørende sjanse for at konfidensielle data havner på avveie.
Microsoft 365. Du kan også kjøpe vår sikkerhetspakke knyttet til Office 365. Den består av antivirus, backup av E-post og OneDrive samt spamfilter til kr. 99,- pr. bruker pr. mnd. eks. mva. Etablering kun kr. 99,- pr. bruker.
NOK 99,-